Все більше шкіл та гуртків раннього розвитку запрошують дітей на свої заняття і все більше матусь користуються їхніми послугами з різних причин: хтось віддає данину моді, хтось вважає, що дитині необхідна соціалізація, інші ж намагаються таким чином компенсувати нестачу батьківської уваги. Утім, педагоги та деякі матусі наголошують на тому, що школи розвитку — це лише додатковий інструмент, котрий допомагає батькам всебічно розвивати дитину, а основа цього — домашні заняття. Тож ми вирішили розібратися в цій темі та розкласти по полицях всі плюси та мінуси занять вдома та у школах раннього розвитку.
В будь-якому, навіть найменшому містечку України, є хоча б одна школа раннього розвитку, що вже й говорити про великі міста! Усі вони відрізняються між собою за такими критеріями.
Донедавна школи раннього розвитку запрошували до себе дітей від 1,5 років, але сьогодні деякі пропонують заняття навіть для 8-місячних малят. Максимальний вік зазвичай регламентують як «дошкільний».
Деякі центри, що відкриваються на франшизою, мають відповідати певним вимогам, влаштовувати тільки сертифікованих педагогів, які пройшли спеціальне навчання для роботи за тією чи іншою методикою. Але є й школи, засновані простими мамами, які вже виховали або продовжують виховувати своїх дітей і на основі набутого досвіду відкривають групи й працюють за своєю методикою.
Програма кожної школи може охоплювати один чи кілька напрямів розвитку та навчання: здоров’я та фізичний розвиток, малювання, читання, рахунок, англійська, соціальні навички тощо. Що ж стосується методик, то вони сьогодні численні й підходять не для всіх дітей та шкіл. Так, наприклад, система Домана-Маніченко дозволяє займатися лише індивідуально (найкраще у форматі «мама-дитина»). Але більшість методик все ж розраховано для групових занять: Монтессорі, Зайцева, Нікітіних тощо.
Тож віддаючи дитину на будь-які заняття, уточніть у працівників школи, перелічені нюанси, а вже потім приймайте рішення.
Вдома діти зазвичай є центром уваги всієї родини, тому з певного віку (на думку більшості психологів, з трьох років) спілкування в дитячому середовищі є необхідним для успішної соціалізації малюка.
Заняття зазвичай проходять за двома сценаріями: з присутністю та участю батьків або без вас. Перші перебування без батьків є серйозним випробовуванням для маленької дитини — такі заняття допомагають дитині розвивати власну самостійність. Звісно, це стосується старших дітей, які вже готові лишатися без мами.
Доки малюк сам займається з педагогами, матуся може спокійно приділити трохи часу собі — спокійно випити кави в холі або ж сходити на експрес-шопінг. А якщо заняття проходять у вашій присутності, ви неодмінно почерпнете для себе кілька нових цікавих ігор та занять, які потім зможете повторювати вдома.
Жодна людина, навіть найбільш кваліфікований педагог, не в змозі замінити дитині маму. Це найбільше стосується дітей до 3 років, які відчувають міцний емоційний зв’язок з рідними людьми й потребують безпеки, яку їм дає перебування поряд з батьками.
Звісно, вам розкажуть про перші успіхи вашої дитини, але першим, хто це побачить, будете не ви, а вихователь.
До трьох років дитині не потрібен ніхто, крім мами, — так вважає більшість психологів і тут же додають: кожна дитина — унікальна особистість. Це означає, що одним дітям у два роки ще рано лишатися без мами, а інші вже у 1,5 роки готові до активної соціалізації. Утім, більшість спеціалістів все ж дотримуються тієї думки, що до трьох років для дитини найкращі заняття — вдома з батьками. Чому саме?
З матусею дитина розкривається ширше та багатогранніше, ніж з педагогом у школі. Під час розвиваючих ігор дитина демонструє свої перші досягнення саме вам, а коли щось не виходить, відчуває вашу підтримку.
Звісно, кожен педагог скаже вам, що він практикує індивідуальний підхід до кожної дитини, але заняття проходять в установлений час та мають певну тривалість. Зате вдома ви можете займатися тоді, коли буде зручно вам, а найголовніше — тоді й саме таким чином, як буде зручно малюкові.
Перебуваючи на групових або індивідуальних заняттях з педагогом, дитина навчається нового, але цього часу не достатньо для того, щоб закріпити отримані навички. Тому навіть якщо ви відвідуєте школу, то для того, щоб дійсно розвивати й навчати дитину, ви маєте повторювати вивчене вдома.
Необхідність готуватися до занять, підбирати матеріали, методичні поради, налаштуватися на гру. Звісно, все це потребує вашого часу та сил, але цю роботу можна значно скоротити, якщо підгледіти кілька цікавих методів чи ігор у професійного педагога в хорошій школі.
Якщо займатися лише вдома, вам необхідно мати свою систему домашніх занять й дотримуватися її. Утім, якщо регулярно відвідувати школу раннього розвитку, ви можете просто продовжувати заняття, розпочаті в групі.
Для розвитку та навчання більшості малят до 3 років найкращі заняття — вдома з батьками. Але наші діти не роботи, а унікальні особистості, тож якщо вашій дворічці подобаються заняття в групі — займайтеся на здоров’я! Тільки спочатку уважно оберіть школу та поспілкуйтеся з педагогами про методику, за якою вони працюють, та формат занять. Кожен зі способів навчання: як домашній, так і груповий, має свої переваги й недоліки, тому найкращий варіант — суміщати їх між собою та вдома закріплювати знання, набуті в школі.
Бажаємо веселих ігор та цікавого навчання!
"Що за запитання? Звичайно ж, відповідальні обидва!”. Якщо дивитися на ситуацію глобально, то – так.… Докладніше
Хто б що не говорив, а для мене осінь — це найатмосферніша пора року, коли… Докладніше
Скільки існуватиме зима, стільки ми носитимемо пуховики (пуффери) 🙃 Вони просто поза часом і поза… Докладніше
Сьогодні важко заперечувати той факт, що соцмережі впливають на прийняття нами деяких рішень. Нехай і… Докладніше
Ще трохи й в повітрі буде витати атмосфера прийдешнього свята. Ми знову будемо наряджати ялинку,… Докладніше
Попереду холодна і колюча зима, а значить, потрібно завчасно підготувати свій догляд до важких випробувань.… Докладніше