Уявіть: ви повертаєтесь додому після роботи, а там цілковитий порядок! Увесь посуд вимитий і на своїх місцях, одяг охайно складений у шафі, а чиста білизна випрасувана і вже у комоді. Приємні відчуття, чи не так? Щоб підтримувати порядок удома, зовсім не обов’язково витрачати надто багато часу. Достатньо лише регулярно приділяти цьому трохи часу кожного дня. А про те, як саме це зробити, читайте у новій статті у EVA Blog.
Розібратися з тим, що вам потрібно, а що ні, насправді дуже просто. Візьміть три коробки: «На зберігання», «Викинути», «Віддати», й під час прибирання сортуйте до них речі, особливо не задумуючись. Предмети з першого кошика розкладіть по місцях, з другого — відправте на смітник, з третього — роздайте знайомим або віднесіть на благодійність. А якщо вам складно розібратися з тим, які речі вам дійсно потрібні, а які просто утворюють безлад, познайомтеся з методикою Марі Кондо.
«Безлад притягує до себе ще більший безлад» — цей закон неможливо пояснити, але він діє на всі 100%. І якщо, наприклад, у спальні неприбрана постіль або розкидані речі, вони таємничим чином розкидаються і в інших кімнатах. Можливо, так відбувається через те, що ми думаємо: «Раз у спальні не прибрано, то нехай так буде і в кухні». Тож для того щоб мати порядок вдома, його потрібно підтримувати в усіх кімнатах.
Якщо у вас вдома чисті вікна, меблі та підлога, але речі знаходяться не на своїх місцях, відчуття безладу буде значно сильнішим, аніж в охайній оселі, де затаїлося кілька пилинок. Та й прибирання у такій кімнаті з мінімальною кількістю речей буде значно простішим та швидшим.
Як би вам не хотілося після важкого дня прийти додому та розкидати речі по ходу свого пересування кімнатами (як у кіно!), намагайтеся зробити охайність своєю повсякденною звичкою. Прибирати постіль одразу після пробудження, мити посуд після вечері, складати одяг до шафи, випрану білизну прасувати та відправляти до комоду щойно вона висохне. Насправді це не так уже й складно, зате дозволить вивільнити час у вихідні, котрий раніше ви витрачали на численні хатні дрібниці. Якщо перетворити охайність на звичку, для генерального прибирання у вас просто не лишиться місць.
Ті, у кого вдома немає порядку, часто намагаються навести лад за допомогою контейнерів. Нібито «Ось зараз я куплю цю красиву скарбничку, складу до неї все — і в мене вдома буде порядок». Але насправді організовувати його потрібно не в магазині, а саме вдома. Розберіться спочатку серед своїх речей, а вже потім купуйте контейнери. Цілком можливо, що після того, як ви позбавитесь зайвого, вам вистачить і наявних удома місць для зберігання.
Ще один лайфхак, що допоможе звільнити вихідні від прибирання, — розподілити його на весь тиждень. Наприклад, кухня потребує щоденного прибирання: миття посуду, витирання поверхонь тощо. Так само часто варто прибирати й у передпокої, щоб пил та бруд, що приноситься сюди разом із взуттям, не розносилися по всій оселі. Таким чином ви ліквідуєте джерела забруднень, і пилососити у кімнатах потрібно буде рідше, наприклад, раз на тиждень-два. Так само розподіліть інші кімнати на робочі дні, наприклад, понеділок — ванна кімната, вівторок — туалет, середа — спальня і т.д. Якщо витрачати на це 30–40 хвилин кожного дня, необхідність у недільному прибиранні відпаде сама собою.
Наприклад, у вас часто накопичується брудний посуд, і ніхто вдома не любить його мити. Можливо, це відбувається через те, що в кухні біля раковини надто мало світла, або незручна мийка, або щось інше створює дискомфорт? Спробуйте усунути його джерела — прикрутіть ще один світильник над мийкою, поміняйте раковину, придбайте гарні контейнери для миючих засобів, яскраві рукавички, губки тощо. Звісно, що після цього миття посуду не стане вашою улюбленою справою, зате цілком можливо, що вам буде простіше та трохи приємніше ним займатись.
Те ж стосується і зберігання речей. Можливо, вам складно після повернення додому одразу ж складати одяг до шафи через нестачу вільного місця, і це просто незручно робити? Тож іще один лайфхак — усі часто вживані речі повинні зручно зберігатися під рукою, щоб ніщо не заважало за необхідності брати їх і легко повертати на місце.
Не намагайтеся робити все самотужки. Поясніть рідним, що ви хочете підтримувати порядок вдома та просіть їх робити те ж саме: одразу прибирати речі, мити посуд тощо.
І найголовніше: не переймайтеся через те, що вдома не завжди може бути ідеальний порядок. Важливо пам’ятати, що іноді можна робити щось не «бездоганно», а «достатньо добре», зате регулярно й лишитися цілком задоволеними результатом. Головне — звільнити час для дійсно важливих та приємних речей.
"Що за запитання? Звичайно ж, відповідальні обидва!”. Якщо дивитися на ситуацію глобально, то – так.… Докладніше
Хто б що не говорив, а для мене осінь — це найатмосферніша пора року, коли… Докладніше
Скільки існуватиме зима, стільки ми носитимемо пуховики (пуффери) 🙃 Вони просто поза часом і поза… Докладніше
Сьогодні важко заперечувати той факт, що соцмережі впливають на прийняття нами деяких рішень. Нехай і… Докладніше
Ще трохи й в повітрі буде витати атмосфера прийдешнього свята. Ми знову будемо наряджати ялинку,… Докладніше
Попереду холодна і колюча зима, а значить, потрібно завчасно підготувати свій догляд до важких випробувань.… Докладніше