Будь-який аромат — це складна хімічна композиція, помножена на майстерність парфумера, вдягнена в запаморочливий флакон, що викликає цілий спектр емоцій. Для поціновувачів це справжній скарб, який хочеться зберігати в первозданному вигляді якомога довше. Адже як буде прикро, якщо з дорогим серцю (а іноді й гаманцю теж 😁) ароматом доведеться попрощатися, тому що він став непридатним до використання.
Щоб ти ніколи не стикалася з проблемою зіпсованих парфумів, зібрали для тебе гайд щодо правильного зберігання ароматів. А ще розповімо про маркування на флаконах, які парфуми як довго можна зберігати і як зрозуміти, що пляшечку вже не врятувати і її варто позбутися.
Цікаво на тему: Куди і як наносити парфуми, щоб аромат тримався довше
У будь-якого косметичного продукту, чи то крем для обличчя, помада, чи флакончик парфумованої води, є термін придатності. Це означає, що протягом зазначеного часу виробник гарантує збереження якості свого засобу за умов правильного зберігання.
Залежно від типу продукту і бренду, дата виробництва і термін придатності може бути вказаний не у форматі день/місяць/рік, а зашифровані кодом. У парфумерії найчастіше використовується батч-код, який об’єднує в собі цифрові або цифрові та літерні символи. Його, до речі, покупці також використовують для перевірки оригінальності аромату. Ще один нюанс — стандартів у створенні батч-кодів не існує, тож кожен виробник зашифровує так, як вважає за зручне, адже насамперед це потрібно для внутрішніх баз даних.
Щоб перевірити дату виробництва, термін придатності, а також переконатися, що перед тобою справжні парфуми, варто скористатися спеціальними сайтами, в яких міститься інформація щодо продуктів багатьох популярних брендів. Їх можна з легкістю знайти в інтернеті. На цьому сайті потрібно вибрати зі списку необхідний бренд, ввести в поле батч-код зі збереженням регістру букв і натиснути «Пошук». Якщо база актуальна, то можна без проблем побачити інформацію про аромат.
Але, на жаль, іноді буває так, що опис на сайті не відповідає дійсності. Це пов’язано з тим, що в базі відсутні дані про той чи інший продукт, або навіть компанію. Тому можна зіткнутися з тим, що, наприклад, сайт показує дату виробництва 2015 рік, а сам аромат вийшов тільки у 2021. Загалом, покладатися на 100% на цю систему не варто, вона далека від ідеалу. Тому, щоб точно не нарватися на прострочення або підробку, краще довіритися надійним ритейлерам, у яких і зі свіжістю, і з оригінальністю все гаразд. Наприклад, EVA. 😉
Цікаво на тему: У чому різниця між парфумами, парфумованою і туалетною водою
Але давай у рамках нашої статті ми розглядатимемо ситуацію, за якої у тебе на руках якісний і свіженький (за датою виробництва, а не за класифікацією 😄) аромат. Адже нас цікавить не тільки те, коли він був виготовлений, а й термін придатності після відкриття. З цим маркуванням усе значно простіше. На більшості парфумів і косметичних засобів можна побачити піктограму у вигляді відкритої баночки. На ній написані цифри з літерою «М» у кінці, яка означає місяці. Тобто, якщо на пакуванні ти бачиш 24М, це означає, що після першого розпилення термін придатності туалетної води становить 2 роки.
У більшості випадків відкриті парфуми зберігаються від 2 до 5 років. Тобто, на пакуванні буде позначено від 24М до 60М. Якщо парфум запечатаний, у закритому вигляді його теж можна зберігати щонайменш 5 років, а потім ще до 5 років використовувати. Це стосується як спиртових, так і масляних композицій, які так популярні серед арабських брендів.
А ось в ароматів на розлив термін придатності буде значно меншим. Вони зберігаються не в герметичних ємностях, в який вільно проникає повітря, та й під час переливу з великого флакона в атомайзер аромат встигає насититися киснем. А він, своєю чергою, сприяє окисленню і прискорює псування композиції.
Цікаво на тему: 12 найкращих бюджетних парфумів, що пахнуть на мільйон
Ще одні парфуми, які живуть не довго, — це пляшечки без розпилювача (такі зазвичай трапляються в мініатюрках) або з кульковим аплікатором. І в першому, і в другому випадку аромат контактує не тільки з повітрям, але після нанесення в нього потрапляють клітини шкіри, пил і бактерії. Це ще більше впливає на термін «служби». Якщо ти користуєшся такими ароматами, намагайся витратити їх якомога швидше.
Так чи інакше, а парфуми — це не харчові продукти й не ліки. Досить часто аромати можуть стояти та не змінювати своїх властивостей роками. Яскравий тому приклад — вінтажні композиції, які зберігаються десятиліттями й серед колекціонерів дуже високо цінуються. Але цього можна домогтися лише за умови створення оптимальних умов для улюблених флакончиків.
Пам’ятаєш, вище ми говорили, що термін придатності — це гарантія від виробника збереження якості продукту протягом зазначеного часу за умови правильного зберігання. Невже парфумам потрібні якісь особливі умови? Звичайно. І нижче ми розповімо, які.
Цікаво на тему: ТОП-10 солодких ароматів
Хоч термін придатності парфумів має радше рекомендаційний характер, якщо їх неправильно зберігали, вони можуть стати повністю непридатними. Зіпсовану композицію не варто наносити на тіло — змінений склад може призвести до алергії, висипань та інших неприємностей на шкірі.
Які ознаки в аромату, з яким краще попрощатися?
Лайфхак: Якщо ти не готова розлучитися з милим серцю флакончиком, а його аромат хоч і змінився, але залишився для тебе приємним, його можна залишити для ароматизації будинку.
Цікаво на тему: 14 найкращих шкіряних ароматів для жінок і чоловіків
Дотримуючись нескладних правил зберігання ароматів, ти зможеш насолоджуватися своєю парфумерною колекцією значно довше і не стикатися із зіпсованими композиціями. Чого EVA Blog тобі й бажає!
Читай також:
Готові зустрічати рік Зеленої Дерев'яної Змії? Які сюрпризи вона для нас готує та як її… Докладніше
Привіт, привіт! Ми на EVA Blog, разом з українським брендом косметики Mermade, розігруємо неймовірні подарункові… Докладніше
Зима – це чудовий привід для модних експериментів і створення цікавих образів. І якщо шарфи… Докладніше
Різдвяні свята вже зовсім поруч! Без паніки, все під контролем, і ти все встигнеш. Прикрашай… Докладніше
Різдво на носі, а ти ще без плану дій? Не проблема! Забудь про нудні салатні… Докладніше
Останні тижні першого триместру вагітності – це суцільний парадокс. Начебто, нічого не змінюється, але водночас… Докладніше
Переглянути коментарі
Дякую за Корисну інформацію
У мене, зазвичай, східно-квіткові аромати, то їх запах і вигляд не змінюється навіть після десяти років з дати виробництва! Але тоді наношу їх на одяг, щоб не трапилось якихось шкірних реакцій.
А ось квітково-фруктовий аромат буквально за місяць після закінчення терміну повністю втратив аромат...
Жах, я тримаю у шухлядці! Дякую, терміново переставлю.
Корисна рекомендація про правильне зберігання парфумів ❤️Чудова стаття 💖💖💖