У світі, де все кричить “купи мене!”, пакування – це не просто захист продукту, а дуже потужний інструмент маркетингу, який і формує перше враження про те, що всередині. Численні дослідження чітко показують, що споживач набагато частіше робить вибір на основі зовнішнього вигляду й ціни товару, а не його змісту. “Я дорогий, значить, я якісний. Я преміум, мене неможливо не хотіти купити. Я бренд – ти 100% не помилишся, вибравши мене”. Максимально примітивна модель просування товарів, як показала практика, працює найкраще.
Ти коли-небудь купувала щось типу “органічного мила з травами, які збирали альпійські пастухи”? Я ось спробувала. Воно коштує недешево, загорнуте в крафтовий папір, має етикетку на симпатичній мотузочці… А всередині – мило, просто звичайне мило. Але мозок невпинно нашіптує “О так, це пахне дорого, а головне, воно екологічне й ти тільки подивися як воно піниться. Шкіра просто в захваті.”🤗 Це як якась захисна реакція підсвідомості, коли ти автоматично починаєш шукати 100 і 1 причину, чому це мило краще, ніж он те на твоїй поличці з цінником утричі нижчим. А на ділі воно абсолютно нічим не краще, а навіть гірше (у моєму випадку). Швидше витрачається, слабо піниться, та й запах у нього звичайнісінький, як у більшості нормальних мил з мас-маркету. І часом себе в цьому вкрай складно переконати, адже це дороге, крафтове мило😐
Цікаво на тему: 50 відтінків білого: чому індустрія краси зациклена на білому кольорі
А ще, після купи експериментів і сліпих тестів було зроблено 100% висновок про те, що сомельє або той самий майстер-парфумер (“ніс”) більшою мірою вгадують, де дороге вино, парфум, а де дешеве. Визначити конкретні бренди (особливо якщо вони популярні) іноді можуть, оскільки часто з ними стикаються з огляду на свою професію. Але їхній супер нюх і “дуже розвинені” смакові рецептори перетворюються на абсолютну лотерею, коли мова заходить про “дорого – дешево”. В цьому випадку кількість їхнього помилкового вибору порівняно зі звичайними споживачами рівнозначна.
Ти здивуєшся, наскільки часто ми купуємо не сам товар, а те, як він себе подає. І щоб довести це не просто словами, дивись, які фокуси витворяють пакування та бренд із нашим сприйняттям. Реальні випадки, від яких стає трохи ніяково… за нашу з тобою довірливість.
Експерименти з вином
Їх і зараз проводять на деяких винних фестивалях, проте найяскравіших в історії було кілька:
І ще в одному великому дослідженні 500 учасників провели 6000 дегустацій вин від 1.5-150$, природно, не знаючи де яке. 61% з них віддав перевагу найдешевшому вину, а решта 49% розподілилися по дуже широкій ціновій категорії. Так, можна заперечити, що значить з них лише деякі були по-справжньому крутими сомельє. Але на мою думку, це лише вкотре доводить, що сприйняття якості неймовірно сильно спотворюється цінником і етикеткою.
Цікаво на тему: Майндфулнесс – як почати жити усвідомлено
Парфуми у “флаконах-самозванцях”
Якщо залити нішевий аромат у непримітний тестер, дуже мало хто одразу ж скаже “вау”. Але варто налити дешевий парфум у важкий флакон із гравіюванням і золотим напиленням: “Ох, яка база! Яка шлейфовість!”:
Згадай той самий одяг. Звичайна біла футболка за 500 гривень з відмінною якістю матеріалу та рівними швами – “просто тканина й навряд чи хороша”. Ця ж футболка з маленьким принтом “Supreme” уже “стиль, вайб, образ, справжня якість, зручність носіння” і в п’ять разів дорожча. І ніхто навіть не побачить у ній нитки, що стирчать по шву через заводський брак, тому що вони не важливі. Важливо, що ти показуєш світу “я на хвилі модних трендів”.
Купуючи дорогу ковбасу, в 99% випадків ти скажеш максимум “ну, не погано”, навіть якщо вона тобі не особливо сподобалася, а не будеш шалено виказувати невдоволення, як у випадку з дешевою. Загалом, пакування, дорожнеча, бренд, тренд, хайп – ось що першочергово рухає нами під час купівлі. І ми настільки до цього звикли, що розучилися елементарно дивитися правді в очі й чітко називати “чорне – чорним”.
Цікаво на тему: 9 порад, як одягатися стильно і недорого
Тому що так працює мозок. Цей суперпродуктивний комп’ютер насправді дуже ледачий і вкрай жадібний до готових, легких висновків. Зовнішній вигляд дає йому “ярлик” добре/погано. Звичайне когнітивне спотворення, яке називається ефектом ореолу. Якщо товар має вигляд “дорого”, значить він і справді дорогий. А якщо ще й бренд відомий – ну, точно не може бути неякісним.
Додаємо сюди сором. Визнати, що тобі сподобалося вино з картонного пакування – значить бути надто простою, порожньою і “жебрачкою” на високу культуру внутрішнього світу. А похвалити аромат із “не того флакона” – показати оточуючим, що ти “не в темі”. Ось і доводиться прикидатися, що розбираєшся і тобі все шалено подобається, хоча на ділі… Маркетинг це прекрасно знає й активно експлуатує.
Звісно, зовнішність – не завжди оманлива, й за гарним пакуванням, відомим логотипом справді може ховатися якісний продукт. Але покладатися тільки на обгортку – це як виходити заміж, бо сподобалася аватарка🙄 Не забудь жмакнути вподобайку, якщо стаття була для тебе цікавою.
Чорна п’ятниця позаду, новорічні свята попереду, а команді EVA Blog не потрібні якісь особливі дати,… Докладніше
База – незручний, невдалий секс трапляється у всіх. Навіть у тих, хто пише книжки про… Докладніше
Давай одразу домовимось: цього року ми не стоїмо біля плити 12 годин поспіль, не нарізаємо… Докладніше
Здавалося б, тільки початок грудня, але він пролетить так швидко, що над своїм новорічним образом… Докладніше
У 2025 році немає дефіциту оздоровчих процедур. Деякі з них абсолютно нові, а деякі відродилися… Докладніше
Ще трохи й почнеться передноворічна метушня: вибір подарунків, прикрашання будинку, підготовка святкового меню… Все за… Докладніше
Переглянути коментарі
Як цікаво!