Звички, що заважають нам бути продуктивними

Ми живемо в епоху економічної та соціальної революції, а сучасний світ настільки швидкий, що іноді ми просто не встигаємо за ним. І здавалося б, технології та гаджети дозволяють нам вирішувати питання, не встаючи з дивану, але і це не робить наше життя простішим. Чи знайоме вам те відчуття, коли ви вирішили багато завдань, отримали гарний результат і витратили на це мінімум часу та сил? Це і є продуктивність — максимальний результат при мінімальних затратах ресурсів. А чи бувають у вас такі дні, коли ви багато працювали й ніби купу всього виконали, а результату не відчуваєте? Це контрпродуктивність — вкладання ресурсів та відсутність результатів. Тож що нам заважає бути продуктивними?

Працювати понаднормово

Час — надто обмежений ресурс, і хапатися за всю роботу, яка лиш вам підвертається — далеко не найкращий шлях до продуктивності, адже не кожен, хто багато й тяжко працює, є продуктивним. Навпаки: чим більше ви працюєте, тим менш ефективною є ваша робота. Тому намагайтеся не робити зайвих справ — делегуйте їх іншим співробітникам або віддайте на аутсорсинг. Це допоможе зосередитися на дійсно важливих завданнях і достатньо відпочивати для того, щоб ефективно їх виконувати.

Не вміти відпочивати

Багато хто вважає відпочинок пустою тратою дорогоцінного часу та лінню. Утім, вважається, що більшість креативних ідей до нас приходять тоді, коли ми знаходимося в розслабленому стані. Тож навчіться відключатися від роботи — і ви повертатиметесь до неї сповнені нових ідей та енергії. Недарма в найкращих компаніях світу для працівників створюють такі умови, щоб вони могли відволікатися від роботи — чого варті лише фото офісів Google, Lego та Facebook!

Згідно з дослідженнями, наш мозок перевтомлюється, коли ми зосереджуємося на виконанні одного завдання протягом 1,5 годин. Тому кожні 1,5 години напруженої праці влаштовуйте собі відпочинок на 10–20 хвилин. За цей час ви перезавантажите свій розум і повернетеся до виконання роботи з новими силами.

Працювати одразу над кількома задачами

Мультизадачність — це не виконання кількох завдань водночас, а швидке переключення з одного на інше. Кожне таке переключення потребує енергії, в результаті ми встигаємо менше, а сил витрачаємо більше. Тож не хватайтеся за все одразу — правильно розставляйте пріоритети й виконуйте завдання одне за одним.

Часто перевіряти електронну пошту

…а разом з нею і повідомлення в соціальних мережах. У середньому людина витрачає на таку перевірку повідомлень аж до 20% робочого часу! Такі дані оприлюднили спеціалісти з консалтингу. Більш того, така рутина потребує перемикання уваги з більш важливих задач, що також тягне за собою пусті витрати сил та часу. Тож щоб не відволікатися на дрібниці, краще вимкніть усі сповіщення та перевіряйте повідомлення в окремий час — зранку, вдень або ввечері.

Весняні подарунки від EVA Blog!

Красуні, нам дуже подобається робити для вас приємні сюрпризи! Оскільки весна - час краси та оновлення, то саме час приділити більше уваги турботі про себе. Підпишіться на нашу розсилку та отримайте у подарунок beauty чек-лист від героїні проекту #БУТИЖІНКОЮ Юлії Черніцької!

Намагатися довести все до ідеалу

Перфекціонізм — ще один антонім продуктивності. Звісно, що намагатися виконувати свою роботу добре — це правильно, але лише в міру. Щоб поставити крапку в будь-якій справі, ви повинні бути задоволені її результатом, а от безкінечні вагання та страх помилитися можуть витягнути з вас багато сил та енергії. Тож не вимагайте від себе неможливого — навчіться вчасно зупинятися у своєму бажанні довести справу до абсолютної бездоганності.

Будьте послідовними та раціональними й плануйте важливі справи, лишаючи місце для маневрування.

Складати жорсткий графік або не мати його взагалі

І перше, і друге — дві крайнощі, що також шкодять нашій продуктивності. Якщо розписуватимете свій день до дрібничок, то ви ніколи не зможете передбачити, скільки точно часу може зайняти та чи інша справа. Жорсткий графік обмежить вас у маневрах, котрі можуть піти на користь, та викликати стресовий стан. Інша крайність — взагалі не мати жодного плану й плисти за течією — тоді ви будете хапатися за перші ліпші завдання й забувати про важливе. Тож будьте послідовними та раціональними й плануйте важливі справи, лишаючи місце для маневрування.

Копіювати чужі моделі

Навчитися витрачати мінімум енергії та отримувати найкращий результат за один день не вийде, та й зміни самі собою не відбуватимуться. Різноманітні тренінги з продуктивності, ефективності та тайм-менеджменту переживають справжній бум, і кожен бажає за ваші гроші навчити вас правильно працювати. Звісно, що відвідувати подібні заходи корисно, але не настільки, як обіцяють деякі з їх організаторів: удвічі підвищити свою продуктивність за два дні у вас точно не вийде. Всі ми різні: від професії до особистих якостей, тож не намагайтеся скопіювати чужу модель продуктивності, а спробуйте віднайти власну. І нехай експерименти та пошуки потребують часу — це стане вашою інвестицією в майбутню ефективну роботу.

Бажаємо вам успіху та правильних рішень!

16 Жовтня / 2018 Натхнення

Коментарі покищо відсутні

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *