Cruelty-free: косметика, яку не тестують на тваринах

Чула про cruelty-free косметику? На ній ще зображають милого такого кролика? 🐇 Якщо ні, треба це терміново виправляти! Адже тренд на неї продовжує впевнено набирати популярності, і його дійсно варто підтримати! 

Cruelty-free називають етичну косметику, що на жодному з етапів свого виробництва не проходить тестування на тваринах. А значить, для того, щоб ти раділа баночці нового кремчика, жоден пухнастик не постраждає. 

Як же тоді перевіряється безпека засобу для твоєї шкіри? Хто контролює чесність виробників? Та найцікавіше: які сruelty-free бренди ти можеш знайти на eva.ua? 🤔 Всі відповіді прямо зараз знайдеш на EVA Blog!

Час читання: 6 хвилин та стакан лимонаду 🥤

статья доступна на русском языке

Cruelty-free та веганська  косметика: у чому різниця? 

Cruelty-free, вона ж етична косметика – це та продукція, що не тестується на тваринах на жодному з етапів виробництва. 

Впізнати легко. На упаковці буде зазначено «Not tasted for animals», «Animal friendly» або ж логотип кролика РЕТА на упаковці. Він означає, що, завдяки відмові від тестування на тваринах, десь пухнастий Ральф продовжує смачно жувати морквинку. 

У cruelty-free засобах можуть використовуватися компоненти тваринного походження, але їх отримання не має шкодити братам наших меньшим. Частіше всього це продукти життєдіяльності: мед, віск, муцин равлика, шовк, маточне молочко та інше. 

А от веганська косметика – не тестується і не містить компонентів тваринного походження. Зазвичай, позначається на упаковці «V» (vegan).

Цікаво по темі: Еко-френдлі: упаковки яких брендів можна повторно переробляти?

Як відбувається тестування косметики на тваринах? 

Особам зі слабкими нервами цей розділ варто пропустити. Бо тестування на тваринах – жорстокий процесс. Не дарма все більше країн обмежує  його законодавчо (про це поговоримо трохи далі). У минулому році вийшов мультик про кролика Ральфа, який досить широко розлетівся по мережі. У ньому показали непрості будні “тестувальника косметики”. Пропоную подивитися. 

Ось так. Вірогідніше всього у мультику показаний тест Дрейза. Тварину знерухомлюють, на очі чи шкіру наносять засіб чи компонент, що тестується, а через деякий час вони змиваються. Далі спостерігають за реакцією: чи є набряки та ураження. Думаю, ти вже здогадалась, що більша частина тварин підлягає евтаназії. А інших чекає жорстоке повторення процедури. 

Засоби, що можуть потрапити під час використання в очі, часто тестують на кроликах-альбіносах, які не кліпають. А різноманітні аерозолі – на біглях. Так, ось цих милих чотирилапих, як у твоєї подружки. Тільки уяви, що замість смаколика та почухати за вушком, на нього надівають маску та змушують у закритому просторі вдихати концентровані пари лаку чи дезодоранту. 

І все це при досить сумнівній надійності тесту. Бо реакція тварини та людини не є ідентичною, та й наврядчи ти спеціально закриєш себе у тісному приміщенні й почнеш концентровано дихати лаком. 

EVA в инстаграм

Етичні способи тестування косметики

Як же перевірити безпечність косметики, що бути впевненими у її властивостях? Є кілька розповсюджених методів. Вони і більш гуманні, і більш надійні.

  1. Метод in vitro: “у пробірці”, на штучно вирощених клітинах. 
  2. In vivo: на живих людях-добровольцях. Використовується переважно перед виходом на ринок. 
  3. Метод комп’ютерного моделювання.
  4. На шкірі, яка вирощена штучно. Людина дає пункцію своєї шкіри (добровільно, підписується угода). З неї вирощують клітини епітелію, і на них тестується продукт. Цим методом можна перевірити реакцію всіх типів шкіри. 

Бренди, що відмовились від тестування на тваринах

Зробила для тебе підбірку брендів з асортименту eva.ua, що виробляють етичну косметику. Більше знайдеш у кожному розділі, обравши фільтр “Cruelty-free”. 

Серед брендів є й ті, кому довелось довго доводити РЕТА, що вони гідні відмітки етичного виробника. Наприклад, DOVE з 2019  має право право  використовувати логотип «PETA cruelty-free» на своїх косметичних засобах. Для цього бренд довів, що не тестує на тваринах свою продукцію у жодній з країн. 

Етичні бренди декоративної косметики

Цікаво по темі: Шовк у косметиці для волосся

Етичні бренди доглядової косметики:

Хто слідкує за виконанням стандартів?

Відмова від тестування на тваринах стає важливим фактором при виборі косметики покупцями. Хто ж контролює, щоб виробники чесно дотримувались  правил? Для цього є спеціальні організації: 

  1. РЕТА – американська організація, яка щорічно оновлює чорний та білий списки брендів. Логічно, що у білий потрапляють етичноорієнтовані компнаії, а у чорний – ті, кому досі байдуже до страждань пухнастиків, на яких ставлять досліди.
  2. Cruelty Free International  – британська організація, що об’єдналась з BUAV. Контролює ще й те, чи замовляє виробник тестування продукції іншим компаніям. Що б не було так, що вдягли рукавички “друга тварин”, а брудну роботу на підрядника передали. 
  3. Not Animal Testing – австралійці, що також активно контролюють світових виробників. 
  4. Cruelty Free Kitty –  вказують додатково, які бренди є веганськими. 
  5. Ethical Elephant – також складає свій “білий список”. 

За посиланнями можеш зайти та перевірити свої улюблені бренди. Варто придивлятися, у яку групу компаній входить торгова марка. Якщо “материнська” компанія є в чорному списку РЕТА, то й дочірні, вірогідніше всього, будуть.

Законодавче регулювання тестування косметики на тваринах

  1. В Україні у січні 2021 року прийнято резолюцію про заборону тестування на тваринах. Вступити в дію має у 2023 році. 
  2. У ЄС з 2013 року заборонено не лише проведення тестування на тваринах, а й продаж косметики, що пройшла його в інших країнах. З сумного: є хитруни, які спеціально для ринку Євросоюзу створюють продукцію cruelty free, а в інших країнах прождовжують робити пухнастикам боляче. 
  3. Південна Корея з 2015 року почала дії по переходу на альтернативні методи перевірки безпечності косметики.
  4. У США строгість контролю за дружністю до тварин залежить від штату. 
  5. Китай – один з найжорстокіших до пухнастиків ринків. Якщо вироблення продукції з тестуванням альтернативними методами ще дозволяється у деяких регіонах, то продаж у оффлайн магазинах, зазвичай, законодавчо вимагає тестів на тваринах. Тож не дивно, що компанії, які активно присутні на б’юті-ринку Китая, часто потрапляють у чорний список РЕТА. 

Сподіваюсь, цією статтею мені вдалося привернути твою увагу до тренду на етичну косметику. Погодься, що сумнівна надійність тестів на тваринах не може переважити шкоди, яку наноситься милим пухнастикам. 

Читайте також:

11 Червня / 2022 Догляд за обличчям

Коментарі

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

  1. Яно

    “Главные косметические дома – Chanel, Guerlain, Kenzo, Dior, Givenchy – четко соблюдают требования ЕС, которые запрещают тестировать косметику и ее ингредиенты на животных” хорошо, что в Еве есть бренды, которые не тестят, я не знала, до встречи 🙂

  2. Надія

    Так, нажаль, величезна кількість брендів, в т.ч. люксових, тестує косметику такими варварськими засобами середньовіччя. Тож, довелось вже якийсь час тому переглянути всю свою косметику та побутову хімію. Так, від дечого відмовилась, але жоден засіб не вартий катування тварин та їх страждання. Альтернативу можна знайти, потрібно просто забажати. Хотілося б більше товарів, які дійсно не тестуються на тваринах, на полицях магазинів.

  3. Софія

    Шанель тестує свою продукцію… Можете зайти на той самий cruelty-free kitty і прочитати. У пошуці РЕТА взагалі немає нічого по Шанель. Взагалом, всі люксові бреди тестують. Причина в тому, що вони націлені на продажі в Китаї, а там вся косметика повинна обов’язково по закону тестуватися для дозволу на продаж.

Рекомендовані статті