Чимало дітей із задоволенням слухають, коли їм читають книжки, і не люблять читати самі. Але на жаль, велика кількість обов’язків та щоденних справ не дають нам змоги проводити багато часу з малечею й разом читати захопливі історії. В такій ситуації батьки задумуються про аудіокниги: чи можна ними замінити сумісне читання? Виявляється, аудіокниги — це далеко не сучасний винахід, їх також слухали й в минулому столітті, тільки записи розповсюджувалися не в цифровому форматі, а на вінілових платівках. Отже, чим корисні аудіокниги, яким чином вони можуть нашкодити і коли, як та скільки їх слухати?
Перш за все, прослуховування казок для маленької дитини — це спілкування з тим, хто читає, і добре, коли це близькі люди, мама або тато. Фігура читця багато значить для малюка, тож у цьому значенні аудіокниги суттєво програють живому читанню з батьками. Також добре, коли ви обговорюєте з дитиною зміст книги або казки. І тут аудіокниги ні в чому не програють паперовим аналогам — обговорювати ви можете і почуте, і прослухане.
Книги у звуковому форматі та ілюстровані видання не здатні замінити одна одну повністю, оскільки вони по-різному сприймаються. А якщо ваша дитина не хоче читати книжки, запропонуйте їй такі, де ілюстрацій буде більше, а текстів менше. Можливо, таку книгу малюк захоче роздивлятися навіть сам.
Якщо ви вмикаєте або читаєте дитині казки, то вся їхня користь у повній мірі стосується і звукового формату. Але варто враховувати, що при прослуховуванні історії дитина не бачить ілюстрацій, які допомагають краще зрозуміти зміст сюжету, тому, скоріш за все, повноцінне розуміння аудіокниги прийде трохи пізніше, аніж розуміння паперової. Універсального віку, коли краще починати, назвати не можна, тож просто спостерігайте за своєю дитиною, і тоді, коли вона не просто запам’ятовуватиме сюжет прочитаної книги, але й розумітиме її зміст, можете пробувати вмикати аудіозаписи. Цікавим може бути поєднання прослуховування аудіокниги та гортання аналогічної ілюстрованої книги.
Отже, який висновок можна зробити? Аудіокниги у помірній кількості та на оптимальній гучності приносять користь. Але вони не здатні замінити собою живе спілкування з батьками в ранньому віці, коли малюк сам ще не читає, та візуальне сприйняття інформації, якщо говорити про дитину шкільного віку. Найкращий варіант — вдало суміщати прослуховування та читання (з батьками або самостійне).
Тож бажаємо приємного читання та спілкування!
Ім'я користувача: | |
---|---|
Номер картки лояльності: | |
Бонусів на рахунку: | |
Кешбек-бонусів на рахунку: |
Коментарі покищо відсутні