Чим зайняти непосидька: вибираємо дитячу секцію чи гурток

Добре, коли дитина каже: «Батьки, я хочу займатися танцями!». А якщо вона захоплюється лише комп’ютерними іграми чи ще занадто мала, щоб самостійно вибрати захоплення? У такому разі завдання батьків — зробити розвиток малюка різнобічним і збалансованим, грамотно склавши програму відвідування секцій та гуртків.

Як вибрати гурток чи секцію

Основні напрямки для розвитку дітей:

  1. Фізичний. Заняття в спортивних секціях і танцювальних гуртках допомагають:
  • правильно сформувати опорно-рухову систему, розвинути фізичні та вольові якості дитини, привчити до дисципліни;
  • опанувати рухові навички та отримати досвід, які стануть у пригоді в повсякденному житті;
  • навчитися працювати в команді;
  • оздоровитися, познайомитися з правилами здорового способу життя, виробити корисні звички.
  1. Художньо-естетичний. Заняття в гуртках з різних видів мистецтв, народної творчості та природознавства дозволяють:
  • сформувати сприйняття та смислове розуміння мистецтва та світу природи;
  • прищепити естетичні цінності;
  • виявити та реалізувати творчі здібності.
  1. Мовленнєвий. Заняття в театральній студії, гуртку художнього читання допомагають:
  • опанувати діалогічне та монологічне мовлення;
  • сформувати звукову та інтонаційну культури мовлення та спілкування;
  • розвинути фонематичний слух;
  • збагатити активний словниковий запас;
  • розкрити (підтвердити) артистичний талант.

Якщо ви хочете виховати різносторонню особистість, то поступово проведіть дитину через найрізноманітніші секції та розвивальні гуртки. Краще відвідувати не одну, а 2-3 групи. Але батькам слід пам’ятати, що паралельні відвідування кількох спортивних секцій або заняття танцями + спортом заборонені. Фізичні перевантаження досить швидко призведуть до серйозних проблем зі здоров’ям.

Для дітей 3-4 років оптимальне поєднання — це розвивальний гурток за системою Монтессорі + спортивна секція, яка сприяє ранньому засвоєнню специфічної координації рухів (фігурне катання, художня та спортивна гімнастика, гірські лижі, карате, ушу). Альтернативою подібним секціям можуть стати фітнес-групи для найменших, де з дітьми займаються базовою гімнастикою, ритмікою та рухливими іграми.

Читайте також: «Як навчити дитину вимовляти букву Р». 

З 5-6 років діти можуть відвідувати плавання, танці, гуртки малювання, ліплення, народних ремесел, вчитися грі на музичних інструментах, вокалу та хоровому співу, комп’ютерній грамотності. З 12 років корисно познайомитися з командними ігровими видами спорту, освоїти кіно- та фотомистецтво, опанувати навички самооборони, записатися до школи юного програміста, науково-прикладної та технічної секції.

А ось приклади не зовсім звичних гуртків, куди можна записати дитину: LEGO-конструювання, кулінарія, робототехніка, швидкочитання, стиль та етикет, туризм із курсом виживання в будь-яких умовах, скелелазіння на скеледромі, кросфіт, батут, більярд, дайвінг, циркова студія.

Вплив темпераменту на вибір секцій

Кожній людині притаманні індивідуальні особливості психіки, які проявляються в ранньому дитинстві. У психології виділяють 4 основні типи темпераменту. Визначити, який із них найбільше притаманний людині, можна за допомогою тесту. Ось рекомендації, як вибрати додаткові заняття, враховуючи темперамент дитини:

  1. Дитина-сангвінік. Їй не властиві риси лідера. Вона кидає обридлу справу, не завершуючи її. Така дитина стає цілеспрямованою, якщо знає: досягнувши проміжного результату або кінцевої мети, вона отримає бажану нагороду. Сангвінік із задоволенням займається будь-яким спортом, але не прагне стати чемпіоном. Зате з нього може вийти чудовий артист.
  2. Дитина-флегматик. Їй складно швидко перемикатися з одного виду діяльності на інший. Флегматик із задоволенням займається музикою, танцями, малюванням, рукоділлям, інтелектуальними іграми без обмеження в часі. Також підійдуть циклічні види спорту, які не потребують швидкої реакції: плавання, деякі види легкої атлетики, фітнес-аеробіка.
  3. Дитина-меланхолік потребує постійного схвалення з боку батьків. Вона ніяковіє та болісно реагує на зауваження, які роблять її ще більш невпевненою та тривожною, заважаючи зосередиться на сприйнятті нової інформації. Меланхолік — «біла ворона» та «сірий кардинал». Йому підходять усі гуртки індивідуальної творчості, а також деякі спортивні секції: більярд, стрільба, плавання, бігові ковзани та лижі, стаєрський біг.
  4. Дитина-холерик. Її надмірну активність потрібно направити в мирне річище, допомогти навчитися завершувати розпочате та контролювати емоційні сплески. Самолюбний холерик любить грати в рухливі ігри, займатися командними видами спорту та з протистоянням «один проти одного», туризмом, танцями, а також відвідувати гуртки, де не потрібно довго сидіти на одному місці.

Як зацікавити дитину

Діти 3-4 років потребують лише позитивного настрою, отриманого незадовго до початку уроку або тренування. Викликати більш-менш стійкий інтерес до занять у гуртках можливо тільки з 5-6 років. Для цього достатньо кількох коротких оповідей з мотиваційними висновками. Починаючи з 10-12 років, варто дати дитині свободу вибору. Батьки можуть лише підказувати назви гуртків і повинні контролювати баланс: 1 спортивна секція + 1-2 гуртки.

Якщо дитина навідріз відмовляється відвідувати гурток (секцію), це не завжди означає, що їй не подобаються заняття. Можливо, у дитини виник конфлікт із викладачем та/або однолітками. Запропонуйте їй відвідувати таку саму групу, але в іншому місці. Відразу почули «Ні!»? Тоді шукайте інші види діяльності.

Дитячі розвивальні центри

Звичайно, батьки можуть самостійно скласти програму занять поза садком (школою) у гуртках. Але, якщо є можливість звернутися до дитячого розвивального центру, краще довіритися фахівцям. Вони зможуть виявити та будуть максимально розвивати природні здібності малюка. Педагоги та тренери виберуть відповідну методику, враховуючи вік, схильності та темперамент дитини. А різноманіття гуртків і секцій, зібраних в одному місці, допоможе дитині швидше визначитися зі своїми уподобаннями та захопленнями.

Пам’ятайте, що всі діти обдаровані від природи певними схильностями. І головне завдання батьків — вчасно помітити їх, створити сприятливі умови для їхнього розвитку та виховати всебічно розвинену людину.

Коментарі

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *