Заучування віршів — це не лише спосіб тренування памʼяті. Дитина одночасно поповнює свій словниковий запас, тренує вимову та уяву. Так, нудне на перший погляд заняття насправді дуже корисне. Тому психологи радять вчити з малюком якомога більше цікавих йому віршів. Пропонуємо кілька класичних і оригінальних методик швидкого запамʼятовування.
Оптимальним віком вважається 4-5 років: малюк уже достатньо добре вміє говорити, володіє уявою та може всидіти на одному місці. Звісно, цей показник умовний: хтось у 3,5 роки вражає памʼяттю, а хтось навіть у школі не може вивчити 4 рядки. Якщо ваша дитина не схильна саме до вивчення віршів, спробуйте інші техніки розвитку памʼяті.
Чому віршам приділяють так багато уваги:
Починати варто з коротких уривків. Для першого разу вистачить дворядкової скоромовки чи чотиривірша. Обирайте вірші з дитячих книжок, які відповідають віку вашої дитини.
Основна складність у вивченні віршів — це робота памʼяті. Діти всотують інформацію, як губки. Проте в їхній мозок потрапляють і зовсім непотрібні речі. Часто малюки не можуть запамʼятати літери, проте кілька днів наспівують рядки з почутої на радіо пісні. Якщо вірш буде надто складним, станеться інформаційне перевантаження: малюк просто не зможе запамʼятати його, навіть якщо сильно цього хотітиме.
До класичних способів належать усім знайомі техніки:
Ці методи можна комбінувати, тоді шанси на успіх стають вищими. Проте з часом ви визначите оптимальний спосіб, який підходить саме вашій дитині. Дамо прості поради для заучування віршів різного розміру.
З дітьми можна вчити й прозу, проте вона складніше сприймається ними. Починати вчити прозові уривки з малюком слід лише тоді, коли він може легко впоратися з віршованим текстом. Якщо з цим ще є проблеми, краще відмовитися від прози.
Для прикладу візьмемо чотиривірш з веснянки Тамари Коломієць:
Ішла весна-красна
у синій хустинці.
Несла весна-красна
у скриньці гостинці.
Надрукуйте текст вірша. Розберіть кожне слово на образи. Зобразіть увесь уривок у вигляді послідовних малюнків. У нашому випадку перші рядки виглядатимуть приблизно так: малюнок дівчини, яка йде дорогою, можна зобразити її червоною (красна); синя хустинка; далі дівчина зображена зі скринькою; наступний образ — відкрита скриня з солодощами.
Переваги:
Недоліки:
Його ще називають методом кімнати. Суть полягає в тому, щоб «розставити» кодові слова в різних місцях приміщення (за годинниковою стрілкою). Потім це допоможе згадати вірш, обводячи поглядом кімнату, і не забути жодного слова.
Наприклад, уявімо, що з одного кутка кімнати йде заквітчана дівчина. Трохи далі вона одягає синю хустку. З тумби чи столу вона бере важку скриньку з цукерками й несе її до слухачів. Також «зачіпки» можуть бути статичними: просто синя хустка на столі, скринька, повна цукерок, на підлозі тощо.
Основні правила:
Перевага методу полягає знов-таки в його незвичності. Якщо дитина має візуальну чи образну памʼять, цей спосіб їй точно сподобається. Головний недолік — потребує багато часу, бо треба пояснити, як працює метод Цицерона.
Основне завдання — вигадати кумедні, незвичні, перебільшені образи, повʼязані з текстом. Відзначимо, що цей спосіб підходить для старших за віком дітей (приблизно 5-6 років). Для аналізованого чотиривірша можна вигадати кумедну асоціацію: іде дівчина, з неї постійно злітає синя хустка, а скринька з гостинцями виявляється порожньою. Якщо дитина запамʼятає, що все має бути навпаки, метод спрацює.
Переваги:
Недоліки:
З вивченням віршів напам’ять не вийде розпрощатися до кінця школи. Тому, щоб воно не стало нічним жахіттям, використовуйте різні методики. І починайте вчити короткі вірші уже з 4-х років, тим паче що це заняття можна перетворити на цікаву і корисну розвагу для дитини будь-якого віку.
Ім'я користувача: | |
---|---|
Номер картки лояльності: | |
Бонусів на рахунку: | |
Кешбек-бонусів на рахунку: |
Коментарі покищо відсутні