Критика, яка розвиває дітей

Ми раді представити нашим читачкам Лілію Білоусову – коуча батьків, дітей і підлітків, члена правління Асоціації коучів і фасилітаторів освіти. Також Лілія є Провідним тренером EdCoach School, псіхологіней, ігротехніком, автором і ведучою проектів «Сімейна Мозаїка» і «Розмножуватися щасливо». Під її авторством вийшли книга «Сага про тебе» і трансформаційні карти «Живи на 100%». Лілія виступає експертом в проекті «Мама року» в номінації «Родинний затишок». І сьогодні пропонуємо вам корисну статтю від нашого чудового експерта!

Критика – це добре, вона допомагає нам розвиватися.

І при цьому, якщо критика сформульована як особиста образа, її важко сприймати, вона псує відносини і неефективна.

«10 правил критики», які допоможуть зберегти емоційну близькість і довіру:

  • Фокусуйтеся на поведінці, а не на особистості дитини.

Наприклад, ти не поклав свої речі в прання, замість – ти нечупара…

  • Не оцінюйте (добре, погано, жахливо).

Описуйте дії: замість погано позаймався – текст не прочитаний…

Развивающая-критика

  • Конкретизуйте!

Говоріть про факти і дії, без узагальнень (все, завжди, всюди, постійно).

  • Надавайте критику своєчасно, «не відходячи від каси».

Марно про проступок згадувати через час.

  • Зберігайте спокій і говорите без емоцій.
  • Не порівнюйте поведінку дитини з поведінкою інших.
  • Намагайтеся критикувати тільки щось одне.
  • Уникайте умовиводів. Наприклад, ти напевно, за 5 хвилин впорався.
  • Поєднуйте позитивні і негативні моменти.

Не фокусуйтеся лише на сильних сторонах або зонах росту людини.

  • Один на один. Не критикуйте дитину в присутності інших.

Добрий хірург знає, коли його ніж зачіпає нерв. Добрий критик відчуває рух свого пера. (Джордж Бернард Шоу)

Чого і Вам бажаю!!!

Коментарі покищо відсутні

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Рекомендовані статті
Як правильно викладати дитину на живіт
15 Березня / 2023 Виховання і розвиток
0-Роль-сім’ї-у-вихованні-дитини
19 Лютого / 2024 Виховання і розвиток