У чому різниця між парфумами, парфумованою і туалетною водою

Улюблений аромат — візитна картка людини. Але вибрати той самий флакончик буває складно: на полицях представлені парфуми, туалетна вода та одеколон, відмінності між якими полягають не тільки в запаху, але й в ціні. Пропонуємо розібратися, від чого залежить така різниця, який ароматичний засіб довше тримається на шкірі та які терміни використовують, коли йдеться про парфумерні композиції.

Що об’єднує всі ароматичні засоби

Насамперед познайомимося з градацією сучасних парфумерних засобів. Виділяють такі види:

  • parfum — духи або парфум;
  • parfum de toilette/eau de parfum, EDP — туалетні парфуми чи парфумована вода;
  • eau de toilette, EDT — туалетна вода;
  • eau de cologne, EDC — одеколон;
  • l’eau fraiche/eau de sport, EDS — освіжна або спортивна вода;
  • deo parfum, DEO — парфумерні дезодоранти;
  • aftershave, A/SH — лосьйон після гоління.

Ця ароматна косметика складається зі спирту, води, барвників та оригінальної парфумерної композиції, для створення якої застосовуються ароматні спирти, ефірні олії, натуральні запашні речовини та синтетичні ароматизатори.

Читайте також: «Літні аромати: особливості розкриття». 

Проте існує два винятки. По-перше, масляні парфуми. Їх основа складається не зі спирту, а із суміші олій, які роблять аромат більш стійким. Ці парфуми чудово підходять тим, чия шкіра не переносить контакту зі спиртовмісними рідинами.

По-друге, парфум від Геза Шоена — Escentric Molecules. Це монокомпонентний аромат, хімічна формула якого представлена ​​тільки однією молекулою (виняток — аромат 02). Сьогодні існує 4 варіанти бренду:

  • 01 — деревно-амбровий Iso E Super;
  • 02 — дует Iso E Super з амброксаном (аромат анісового ірису);
  • 03 — димно-трав’яна нотка ветівера;
  • 04 — молекула Javanol, яка одночасно пахне грейпфрутом, димом марихуани, горошком рожевого перцю та ялівцем.

Основні відмінності

Парфумерні засоби відрізняються один від одного концентрацією екстракту оригінальної парфумерної композиції, а також класом і ступенем міцності базових спиртів. У різних країнах ці норми можуть відрізнятися.

У країнах Європейського союзу діють такі нормативні показники вмісту спирту в парфумерній продукції:

  • парфуми — не менше як 96%, використовується тільки спирт преміум-класу;
  • туалетні парфуми або парфумована вода — не менше, ніж 90%;
  • туалетна вода — 80-90%;
  • одеколон — 70%;
  • освіжна або спортивна вода — 70-80%;
  • парфумерні дезодоранти — 3-10%;
  • лосьйони після гоління — 0-70%.

Читайте також: «5 цікавих квіткових ароматів». 

Якісні парфуми — недешеве задоволення. Для них створюються оригінальні флакони невеликого обсягу з пробкою. Водночас парфумовану воду пакують у більш об’ємну тару і зазвичай запечатують кришкою з розпилювачем.

Стійкість ароматної композиції

Стійкість запаху парфумерних композицій насамперед залежить від концентрації запашних речовин у базовому екстракті. Чим вона вища, тим краще і довше тримається аромат. Європейські виробники дотримуються таких норм концентрації ароматів:

  • парфуми — 15-30% (6-7 годин);
  • туалетні парфуми або парфумована вода — 10-20% (4-5 годин);
  • туалетна вода — 4-10% (2,5-3 години);
  • одеколон — 3-5% (1,5-2 години);
  • освіжна або спортивна вода — 1-3% (до 1,5 години);
  • парфумовані рідкі або спреєві дезодоранти — 3-5% (від 1,5 до 2 годин);
  • лосьйон після гоління — 2-4% (від 30 хвилин до 2 годин).

Скільки триматиметься запах парфумів на масляній основі, можна визначити за його насиченістю. Легкі «літні», цитрусові або квіткові, аромати тримаються на шкірі від 6 до 10 годин, а насичені «зимові» — до доби. А от на одязі масляний парфум буде триматися до 10 днів.

На показник стійкості ароматної композиції також впливає чистота шкіри під час нанесення парфуму, інтенсивність роботи сальних і потових залоз. Звертаємо увагу на те, що деякі парфуми категорично не можна наносити і тим більше втирати пальцями.

Читайте також: «За якими критеріями оцінити оригінал та підробку парфумів». 

Правильно «одягати» парфум слід так: флакон переверніть або струсіть, а потім поверніть у вертикальне положення. Вийміть пробку і торкніться нею обідка горлечка. Після цього прикладіть мокрий край пробки до сухої шкіри, попередньо очищеної звичайною водою.

Класифікація парфумерних запахів

Щоб легко вибирати собі парфуми та інші парфумерні засоби, сучасна жінка повинна орієнтуватися в класифікації ароматів, знати свої вподобання і володіти термінологією. Інакше є ризик «застрягнути» в одному запаху або купити парфум, що викликає головний біль і на кілька годин ускладнює роботу нюхових рецепторів.

Уникнути такої ситуації допоможе класифікація типів парфумерних ароматів і їх коротка характеристика:

  • альдегідний — яскравий, але водночас тонкий, квітковий;
  • амбровий — солодкий, м’який, деревний;
  • вечірній — стриманий, елегантний, щільний і насичений;
  • водяний, морський, океанічний — свіжий, прохолодний, з нотками бризу, озону, цитрусів, водяних квітів, огірка, дині, кавуна;
  • східний — пряний, солодкий, з відтінками спецій, екзотичних фруктів, мускусу, лаванди;
  • гурманський — солодкий, теплий, із запахом меду та карамелі;
  • діловий — консервативний, ненав’язливий, легкий, без яскравих акцентів і сексуальності;
  • денний — свіжий, стриманий, з нотками цитрусових, легким запахом ванілі та польових квітів;
  • деревний — м’які та теплі відтінки кедра, моху, сандалу, пачулі та воску або ж «гучні», агресивні та різкі нотки на кшталт соснової стружки;
  • зелений — хвойні акорди, або польові запахи весняного ранку, або аромати лісових квітів, або акценти овочів, ягід і фруктів зеленого кольору;
  • клубний — яскравий, динамічний, з домінуванням цитрусових відтінків;
  • шкіряний — благородний, величний, з базовим запахом обробленої шкіри та «присмаком» рослин і прянощів;
  • мускусний — чуттєвий, теплий, глибокий, солодкий, пряний;
  • орієнтальний — м’яка комбінація мускусу і шкіри з впевненим акордом прянощів, сандалу і кедра на піку аромату та амбровими нотками в шлейфі;
  • романтичний, сексуальний — базовий сильний аромат грейпфрута, або східно-мускусні комбінації з виразним деревним запахом, або поєднання в одному флаконі мускусу, кориці, ванілі та шоколаду;
  • фужерний — виражений аромат папороті, зі шлейфом зі свіжоскошених літніх лугових трав або повітря в лісі, що росте на морському узбережжі;
  • шипровий — насичений, але м’який запах моху, що росте на кіпрських дубах, з відтінками бергамота, сандалу і ладану.

Іноді  сприйняття “на запах” виявляється важливішим за зорове. Запах може перешкодити та відштовхнути або, навпаки, допомогти укласти вдалу ділову угоду чи знайти супутника життя. Тому вибирати та носити парфуми потрібно так само ретельно, як і одяг.

22 Вересня / 2020 Краса

Коментарі

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

  1. Лариса Синицька

    Дуже люблю елітні парфуми. Почала купувати їх у магазинах ” Єва”, де ціна є хорошою.