Прибирання з любов’ю до себе: система наведення порядку FLY Lady

Безлад, хаос та безкінечне прибирання виснажують і забирають сили, які ми могли б витратити на улюблені справи та близьких людей. Стикнувшись із цією проблемою, американка Марла Сіллі зуміла побороти її та придумала свою систему наведення ладу. Вона отримала назву FLY Lady. Ця методика про те, як прибирати з любов’ю до себе: так, щоб ця рутина не займала надто багато енергії.

Час читання: 7 хвилин та чашка кави ☕

статья доступна на русском языке

FLY — це Finally Loving Yourself, тобто «нарешті полюби себе». Дослівний переклад виглядає як «літаюча леді». Та, що займається прибиранням із посмішкою і блискуче володіє побутовим тайм-менеджментом. А ще вдома вона завжди гарно виглядає, не носить безформенні піжами, уміє відпочивати та проводить вихідні разом із близькими. Як досягти цієї гармонії?

Загальна інформація про систему прибирання «Флай Леді»

На думку Марли Сіллі, існує два типи людей:

  • Організовані від природи. У них рідко може бути не прибрано, і вони дійсно не розуміють, як можна не справлятися з безладом.
  • Неорганізовані, у яких весь час щось не так із побутом. Немитий посуд, невипрана білизна, невипрасувані речі приводять їх у розпач, і бажання щось змінити зникає саме собою. На вихідних вони намагаються навести лад, але це виснажує їх і не приносить помітного результату.

Саме для другої категорії і створена система прибирання «Флай Леді» — перелік простих дій, що допоможуть навести лад удома й перестати перейматися через негативні думки. В ідеалі «літаючі леді» мають прийти до повної відмови від генерального прибирання. Щоденні маленькі кроки назустріч чистоті допоможуть підтримувати порядок, не влаштовуючи регулярні війни з хаосом.

Марла Сіллі склала повний план, який і сьогодні приходить жінкам на e-mail та нагадує про необхідність виконати прості дії. Звісно, що американські реалії у дечому далекі від українських, тому метод FLY Lady потребує адаптації. Тож як полюбити себе та витрачати мінімум сил на побут?

Цікаво по темі: Як почистити м’які меблі: корисні лайфхаки

Які ідеї пропонує система прибирання «Флай Леді»

В основі цього методу — два простих принципи:

  • позбутися непотребу;
  • постійно рухатися вперед невеликими кроками.

Цікаво по темі: Більше сяйва: як очистити блискучі поверхні

Як позбавитися від мотлоху

Його не можна довести до ладу — лише позбутися. А доки вдома буде велика кількість речей, якими ніхто не користується, прибирання буде виглядати як перекладання непотребу з одного місця на інше, протирання його від пилу, упорядкування й т.д.

Марла Сіллі рекомендує залишити лише те, що приносить задоволення та чим ви дійсно користуєтеся. Усе інше — на смітник або благодійність. Вона пише: «Ваша оселя не захаращувалася мотлохом за один день і не позбудеться його за одну ніч». Для цього можуть знадобитися навіть місяці, особливо якщо ви консервативна людина, звикли нічого не викидати, а складати «на чорний день».

Зокрема, система прибирання «Флай Леді» наводить такі прийоми:

  • пройтися оселею, зібрати 20 непотрібних речей.
  • збирати непотріб протягом 15 хвилин і позбавитися від нього.

На майбутнє FLY Lady радить свідомо підходити до покупок та вчасно викидати, наприклад, старі джинси, якщо їм на зміну купуються нові. Це не лише звільняє простір, але й зменшує кількість пилу вдома.

Прибирання за планом

Щоб не влаштовувати генеральних прибирань та не приходити до тями після них ще цілий тиждень, FLY Lady радить виконувати маленькі та прості дії, але кожного дня. Просто заведіть таймер і прибирайте протягом 15 хвилин. Це допоможе не втомитися та не втратити наснагу.

Система прибирання «Флай Леді» має кілька інструментів, що допомагають довести цей процес до автоматизму:

  • Поділ на зони

«Літаюча леді» ділить оселю на окремі зони й кожного дня протягом тижня прибирає одну з них. Увесь цикл прибирання розраховано на 5 тижнів, але у вашому випадку може бути й менше — залежно від типу та площі житла.

  • Передпокій та їдальня;
  • кухня;
  • дитяча кімната, вбиральня та ванна;
  • спальня;
  • вітальня.

Так за 5 тижнів ми прибираємо в усіх куточках свого житла. Спочатку це викидання зайвих речей, а наступне коло буде присвячене більш уважному прибиранню. Наприклад, в один день — миттю підлоги, у другий — протиранню підвіконня.

EVA y Viber

  • Циклічність

Усі справи не лише поділено на зони, але й циклічні. Тобто, у п’ятницю закінчивши прибирати у вітальні, ви з понеділка переходите до передпокою, але це вже буде не викидання мотлоху, а наведення чистоти. Розсилка, яку робить сайт FLY Lady, пропонує готовий план, але користуючись цим принципом, ви можете створити власний.

  • Складання плану

Система прибирання «Флай Леді» пропонує все планувати: від зустрічей та дрібних справ до меню на тиждень та переліку покупок. Окрім того, що так ви нічого не загубите, галочки навпроти навіть маленьких справ будуть мотивувати.

  • Виконання рутин

Щоденні дії автор вважає головним інструментом усієї методики. Це невеликі справи, які потрібно робити щоранку та щовечора. На власний розсуд ви можете адаптувати їх під свої потреби та стиль життя. Це заправлення ліжка, протирання дзеркала або кухонних поверхонь, закладання прання, прасування сухої білизни тощо. Тобто поверхневе наведення ладу там, де це необхідно.

Цікаво по темі: Безфосфатні засоби для догляду за домом: наскільки вони ефективні?

Правило 15 хвилин, або експрес прибирання

Система Флай Леді передбачає, що на прибирання ви не будете витрачати надто багато часу. Кожного дня необхідно виділяти на це заняття рівно 15 хвилин — не більше й не менше. Для точності можна увімкнути таймер. Так непомітно за тиждень набіжить ціла 1 година 45 хвилин чистого часу, витраченого лише на наведення чистоти, і до неділі ваша оселя зміниться як після серйозного прибирання.

Цікаво по темі: Прибирання за допомогою смартфона, мішка та трьох кіл

Ведення журналу або планувальника

Контрольний журнал для Флай Леді — обов’язковий інструмент, адже те, що не записано, ніколи не буде зроблено. Система Fly Lady передбачає, що в нього ви будете записувати не лише завдання на тиждень, але й планувати приємні речі, як наприклад, прогулянку в парку, та фіксувати свої почуття й емоції, як в особистому щоденнику.

Для цього кожен день в журналі потрібно розділити на три складові:

  1. План на поточний день, у якому будуть домашні справи та інші обов’язкові завдання (візит до лікаря, покупка продуктів, пробіжка тощо).
  2. Приємні справи мають бути включені до плану кожного дня як обов’язкові до виконання. Наприклад, прогулянка, шопінг, кава з подругами або близькою людиною.
  3. Ваші емоції від пережитого дня та плани на майбутнє. Звісно, цей етап не надто вплине на порядок вдома, зате допоможе впорядкувати думки й чіткіше сформулювати короткострокові та довгострокові плани на життя.

Це мотивує раціонально використовувати свій час і допомагає більше встигати. Спробуйте, і можливо, це саме те, чого вам бракувало, щоб почати грамотно планувати справи й відпочинок.

Цікаво по темі: Як востаннє: Новомодне предсмертне прибирання

Зовнішній вигляд під час прибирання

У своїй книзі Марла Сіллі окремо розповідає про «робочий одяг» жінки, яка займається домогосподарством. Деякі її поради нам можуть здатися дивними, наприклад, носити шкарпетки та взуття на шнурках. У нашій країні, звичайно, немає традиції ходити вдома взутими, утім, багато моментів можуть бути застосовними та корисними. Адже навіть під час занять домашніми справами завжди приємно виглядати охайно й доглянуто, незалежно від того, на якому континенті ви знаходитесь.

Так, витрачаючи потрохи часу кожного дня, ви побачите, що вдома стало більше порядку, речі на своїх місцях, а полиці у шафі не захаращено непотребом. І при цьому ваші вихідні цілком вільні, і ви можете проводити їх як самі забажаєте, а не зі шваброю та ганчіркою.

Бажаємо приємного прибирання та вдалого відпочинку!

 

Читайте також:

7 Березня / 2022 Дім

Коментарі

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

  1. Юлия

    Таким образом жизнь в доме превращается в постоянную уборку, каждый день. Зачем? Я знала несколько знакомых которые так делали- да у них чисто, но…. у них мысли КАЖДЫЙ день об уборке и чистоте. Постоянно.
    Я уборкой в квартире занимаюсь тогда, когда вдруг нахлынет плохое настроение, меланхолия, раздражение (на мужа, детей), когда в голове очень много непонятных мыслей – и энергия для уборки есть и негативные эмоции уходят в позитивное русло. Знаете как в статье бывает пишут “Нужно почистить зубы, зашла в ванную- перемыла ванную, вот сижу хочу чаю- страшно идти на кухню.:) (потому что гору посуды перемою).
    Т.е. по ходу дел делать уборку + трансформировать негативные эмоции = достаточно для порядка в доме вполне. Генеральную уборку обычно люди делают раз в полгода (если быть честным) с отодвиганием диванов, пересмотр вещей и т.д.
    Все остальное время – ваше ! Для приятных дел себе любимой или детям или мужу 🙂

  2. Галина

    Дійсно я дуже вдячна автору статті за гарні поради. Бажаю всім гарного дня та чудового настрою!

  3. Тома

    Це все чудово за однієї умови – якщо флай-леді живе сама…. якщо результати її щоденної “рутини” цілком нівелюються дітьми, домашніми тваринами, а іноді й чоловіком, то усі її невеликі, але такі значущі кроки повертаються у первинний безлад. Так, можна їх усіх невпинно виховувати, але контролювати усі 24 години стан оселі нереально, просто життя не дає часу та сил на цей процесс. Деякі принципи, звичайно, цілком придатні для застосування, але це не буде носити глобального характеру.

VISUAL by EVA